Teremtő képzelet – a vizualizáció ereje (5 gyakorlattal)

Szoktál álmodozni arról, hogy milyen jövőt szeretnél magadnak? Milyen az ideális társ számodra? Hogy fog állni rajtad az új ruha a szombati bulin? Milyen érzés lesz, amikor előléptetnek? Ez a vizualizáció. Amikor elképzeled részletesen azt, amire vágysz, egy intenzív, dinamikus képet alkotsz hozzá.

visualisation_techniques

A relaxációs technikák többségének az alapja is a vizualizáció. Az autogén tréning során azt képzeljük el, hogy a testünk minden része ellazul, hogy elnehezednek a karjaink, és így tovább. Az agykontroll során lemegyünk alfába, majd elképzeljük magunkat az ideális pihenőhelyünkön, és például ha a túlsúlytól kívánunk megszabadulni, vékony énünket vizualizáljuk. Meditáció során például egy kinyíló virágnak látjuk magunkat, vagy egy arany fénysugárnak és még sorolhatnám.

A Titok tanítása szerint azt vonzzuk be életünkbe, amire sokat gondolunk, illetve ami iránt érzéseket táplálunk, akár negatív, akár pozitív érzéseket. A vizualizáció során is ez történik. Például ha azt képzeljük el, hogy lezuhanunk egy tetőről, biztos, hogy görcsbe rándul a gyomrunk és rossz érzést kelt bennünk. Ha egy tengerpartra képzeljük magunkat, koktéllal és napsütéssel, szinte biztos, hogy mosolyogni kezdünk. Tudatalattink nem képes különbséget tenni emlékkép és fantázia között, ezt használhatjuk ki a vizualizációk során.

„Az alkotó vizualizáció egy olyan velünk született, igazán erőteljes folyamat, hogy akár ötperces tudatos, pozitív meditáció is ellensúlyoz hat többórányi, napokig tartó vagy akár éveken át működő negatív mintákat is.”

A hatásos alkotó vizualizáció négy alapkövetelménye:

  1. Tűzz ki magadnak célt, például egy ház, egy állás, egy kapcsolat, valamilyen változás önmagadban.
  2. Alkoss róla pontos képet, képzeld el olyannak, amilyennek szeretnéd, annak minden részletében. Úgy gondolj rá, hoy már létezik és pontosan úgy, ahogy akarod. Képzeld el magad a részeseként. Dolgozd ki a részleteket. Készíts róla  vágy-képet.
  3. Gyakran összpontosíts a célodra.
  4. Töltsd fel pozitív energiával. Lásd magad, miközben megkapod vagy eléred. Közben erőteljes kijelentéseket, pozitív megerősítéseket mondj magadnak.

 Íme 5 egyszerű vizualizációs gyakorlat lépésről lépésre, amelyek fejlesztik mind a pozitív gondolkodást, mind a kreativitást:

  1. Egyszerű gyakorlat:

Gondolj valami olyasmire, amit szeretnél. Valami egyszerűt válassz, amit könnyen elérhetsz. Például egy eseményt, ahova szeretnél eljutni vagy egy tárgyat, amit szeretnél megszerezni. Helyezkedj el kényelmesen, lazítsd el a tested lábujjadtól a fejtetődig. Lélegezz mélyen. Számolj visszafelé 10-től 1-ig, minden számnál érezd, hogy egyre jobban ellazulsz. Képzeld el a vágyott dolgot. Ha tárgyról van szó, képzeld el, ahogy a kezedben tartod, megmutatod a barátaidnak, használod. Ha egy esemény, képzeld el, hogy pontosan mi történne ha ott lennél. Képzeld el úgy, hogy minden pontosan úgy történik, ahogy te szeretnéd. Minden pillanatot örömmel élj át. Ezt a képet látva mondj magadnak egy pozitív megerősítést, például: Egy csodálatos hétvégét töltök éppen a hegyekben. Micsoda gyönyörű vakáció! A vizualizációt mindig ezzel az erőteljes kijelentéssel fejezd be:

Ez a dolog vagy ennél akár még jobb most megvalósul, tökéletesen és harmóniában, és valamennyi érintett legjavát szolgálja.

  1. Három példa megjelenítésre:
  • Csukd be a szemed, lazulj el. Gondolj egy ismerős szobára, lehet akár a saját hálószobád vagy a konyhád. Idézd fel néhány jól ismert részletét, például a szőnyeg mintáját, a bútorok elrendezését, színét. Képzeld el ahogy belépsz a szobába és leülsz egy kényelmes székre vagy lefekszel az ágyra. Képzeld el, ahogy megérinted a tárgyakat, éld át, hogy milyen érzés. Minél dinamikusabban, színesebben képzeled el ezeket a képeket, annál hatásosabb a gyakorlat.
  • Idézz fel valami kellemes emléket az elmúlt néhány napból, például egy masszázs, egy kellemes ebéd, szerelmeskedés. Élénken idézd fel, éld át újra.
  • Képzeld el, hogy egy idilli tájon vagy, akár egy hűs folyó mellett pihensz. Gondold ki a részleteket, teremtsd meg pontosan olyannak, amilyennek szeretnéd.
  1. Bőségszaru meditáció

Teljesen lazulj el kényelmes testhelyzetben. Képzeld el magad valamilyen szép természeti környezetben, például erdőben, tengerparton vagy akár egy szép városban. Hosszan időzz el az összes gyönyörű részleten és lásd magad, amint érzékeled és élvezed mindezt. Most szép lassan indulj el és hamarosan egy teljesen más környezetben, mondjuk egy aranyló gabonaföldön találod magad, egy tóban úszkálva. Folytasd a vándorlást és fedezz fel minél több tájat – hegyeket, erdőket, sivatagokat. Lásd magad, amint egy buja trópusi őserdőben csónakázol, ahol a fákon soha nem látott gyümölcsök csüngnek. Egy hatalmas kastélyhoz érkezel, ahol nagyszabású ünnepséggel fogadnak, zenével, tánccal, elhalmoznak ékszerekkel és ruhákkal. Engedd el fantáziádat, utazd körbe a világot.

  1. Meditáció saját magad elismerésére

Képzeld el magad egy teljesen hétköznapi szituációban. Képzelj oda még valakit, aki nagy szeretettel és csodálattal néz rád és valami olyanról beszél neked, amit tényleg szeretnek benned az emberek. Képzelj el még néhány embert ahogy odajönnek és egyetértenek azzal, hogy te csodálatos ember vagy. Addig képzeld el, amíg már nem hoz zavarba. Képzelj még több embert, akik hatalmas szeretettel és tisztelettel a szemükben néznek rád. Most képzelj el egy egész felvonulást, éljeneznek, tapsolnak neked. Állj fel és hajolj meg, köszönd meg nekik az elismerést.

  1. Rózsaszín buborék módszer

Ülj vagy feküdj kényelmesen, hunyd be a szemed, lélegezz mélyen. Lazítsd el egész testedet. Képzelj el valamit, aminek a megvalósulását szeretnéd. Képzeld el azt, hogy már megtörtént. Olyan tisztán lásd lelki szemeiddel, amennyire csak tudod. Most vedd körül ezt az elképzelést egy rózsaszín buborékkal; célodat helyezd el a buborék belsejébe. Engedd el a buborékot és képzeld el, amint elszáll az univerzumba, látomásod pedig még mindig benne van. Ez jelképezi azt,hogy érzelmileg elengeded a dolgot. Mostantól szabadon lebeg az univerzumban és közben magához vonzza a megvalósuláshoz szükséges energiát. A rózsaszín az a szín, amelyet gyakran összefüggésbe hoznak a szívvel, és ha ennek a színnek a rezgése vesz körül bármit, amit elképzelsz, akkor csak olyan dolgot fog elhozni neked, ami tökéletesen megfelel létállapotodnak.

„Minden, amire szükséged van vagy amit szeretnél, csak kérésedre vár;csak el kell hinned, hogy létezik, igazán vágyni rá és örömmel elfogadni, és megkapsz bármit, amit szeretnél.”

Forrás: Shakti Gawain A teremtő képzelet c. könyve

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s