Pánikbetegségem története (PART 5)

Mindig úgy indultam el, hogy meg tudod csinálni, és amikor jött a szédülés, a szívdobogás, akkor mondogattam magamnak, hogy ez csak pánik, semmi más, nem lesz gond.

A pánikrohamoknál segített nekem, ha elkezdtem feszegetni az izmaimat, mert akármennyire feszült is vagy, az izmokat tudod tovább feszíteni. Ütemesen végig feszítettem az egész testemen az izmokat, és ellazítottam, többször egymás után, ez segített ellazulni.

A légzés is nagyon fontos, amikor pánikrohamod van, nekem bevált, hogy 3 ütemben szívtam be a levegőt, és 4 ütemben fújtam ki, fontos, hogy a kifújás mindig egy ütemmel hosszabb legyen. A zacskós levegővétel is segíthet.

Hasznos terápiás eszköz a napló vezetése a pánikrohamokról, milyen helyzetekben és hogyan jönnek létre. Ennek célja a háttérben rejlő negatív automatikus gondolatok megtalálása, amelyek a pánik létrejöttéhez vezetnek, pl. “Mindenki engem néz”, “El fogok ájulni”, stb.) Ezen gondolatok automatikus megjelenése vezethet a szorongás fokozódásához, és okozzák a fizikai tünetek megjelenését. Amennyiben ezeket átfogalmazzuk vagy leállítjuk őket, nem alakul ki a pánikroham.

A pszichológus tanácsára írtam egy listát, amit azóta is a pénztárcámban hordok. Ez azért segít, mert amikor pánikolsz, akkor nem tudsz tiszta aggyal gondolkodni, amikor rohamom volt, akkor előszedtem, és sorban egymás után alkalmaztam azokat a technikákat, amik segítettek már.

Az én listámon ez áll:

  • Tereld el a figyelmedet!
  • Figyelj a légzésre!
  • Feszítsd meg az izmaidat!
  • Relaxálj!
  • Egyél egy rágót!
  • Egyél Sedacur Fortet!
  • Sportolj!
  • Mondd el valakinek, hogy épp pánikrohamod van!
  • ENGEDD EL, ÉS ÉLVEZD A PILLANATOT!

Majdnem egy évbe telt, ami szörnyű volt, de sikerült legyőznöm, mert tudtam, hogy én vagyok az erősebb, és nem vagyok hajlandó leélni úgy az életem, hogy folyamatosan szorongok, hogy mikor jön a következő roham. Nagyon nehéz időszak volt, de sokat köszönhetek neki. Elindultam egy önismereti úton, sokat tanultam magamról, önismereti tréningre jártam, sok könyvet olvastam a pozitív gondolkodásról. Megváltoztatott a pánik, de jó irányba. Legyőztem vele együtt a megfelelési kényszeremet, már nem érdekel, hogy mit gondolnak az emberek, ha én a színházi előadás közepén felállok, és kimegyek, mert rosszul vagyok. Mertem beszélni a problémáimról másoknak is, és rengetegen küzdünk ezzel.

Fontos, hogy tudd, a pánikbetegséggel küzdő emberek szociálisan érzékenyek, magas empátiával bírnak, hiszen figyelnek a másikra, és mások visszajelzései nagyon magas értéket képviselnek számukra. Az életem és a munkám során próbálom az előnyömre fordítani ezt az érzékenységet, biztos megvan az oka annak, hogy miért kaptam ezt a képességet, próbálom mások fejlesztésére, és segítésére használni.

Néha nagyon kilátástalannak tűnt, de hidd el, hogy van kiút és megoldás. Mindenkinek más módszer válik be, de nem szabad feladni, mert le lehet győzni. Néha még most is jelez a testem, és produkálja  a tüneteket, de már tudom, hogy ez „csak” pánik, és ahogy ezt kimondom magamban el is múlnak a tünetek. Ha van kérdésed, vagy tanácsra van szükséged, írj bátran, szívesen segítek, ha tudok.

L

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

